Search

Issue
Title
Authors
Teaching foreign language writing skills in the digital environment of the university
Titova S.V.
A model of language and methodological pre-service teachers’ training based on artificial intelligence technologies
Evstigneev M.N.
Stages of teaching law students to draft international legal documents in English based on artificial intelligence tools
Gavrilov M.V.
The use of linguistic and cultural information in teaching a foreign language: current issues of modern methodology
Smolyaninov M.V.
Chatbots in teaching a foreign language: advantages and controversial issues
Sysoyev P.V., Filatov E.M.
A matrix of artificial intelligence tools in pre-service foreign language teacher training
Sysoyev P.V., Filatov E.M., Evstigneev M.N., Polyakov O.G., Evstigneeva I.A., Sorokin D.O.
Comprehensive model of foreign-language teaching system in higher military school
Vanyagina M.R.
The use of artificial intelligence technologies in foreign language teaching: the subject of methodological works for 2023 and prospects for further research
Sysoyev P.V.
Components of contemporary linguo-methodological competence of students in language training programs at the present stage
Murunov S.S.
Three-phase model for teaching reading strategies in higher education
Dolzhenkova M.I., Medvedev N.V., Hausmann-Ushkova N.V.
Features of studying and implementing gamification technologies in the practice of teaching a foreign language
Dolzhenkova M.I., Bortnikova T.G.
Modern technologies and subject content of a foreign language course for future media specialists
Prokhorov A.V.
GenAI language corpora in foreign language teaching: advantages and disadvantages
Shults O.E., Pervova G.M., Hausmann-Ushkova N.V.
“A curiosity that I want to discover for myself…”: the Russian language as perceived by the citizens of the Republic of Equatorial Guinea
Sushkova N.A., Shurupova O.S.
Overcoming the language barrier among students in the development of communicative competence in a foreign language
Dronova S.Y.
Regional identity of schoolchildren in foreign language communication
Glumova E.P., Chelovskaya A.S.
Potential of artificial intelligence technologies in language training of future media specialists
Prokhorov A.V.
Cognitive linguistics in foreign language teaching: problems and prospects (by the example of teaching English at a language university)
Motov S.V.
Career guidance potential of the elective language course “Introduction to Media”
Prokhorov A.V.
Coordinative and communicative potential of using personal digital devices for foreign-language projects at a language university
Motov S.V.
Providing students with feedback during online language projects
Hausmann-Ushkova N.V., Shults O.E., Pervova G.M.
Development of phonetic skills of students in teaching English in a non-linguistic university
Skripnikova T.I., Gevorgyan A.G.
Principles of foreign language teaching based on artificial intelligence technologies
Evstigneev M.N.
Teaching Russian as a foreign language in the Republic of Equatorial Guinea: objectives and prerequisites
Shurupova O.S., Sushkova N.A.
Scientific and educational discourse in a process of a student foreign language education
Dronov I.S.
1 - 25 of 62 Items 1 2 3 > >> 

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».