Search

Issue
Title
Authors
Some theoretical issues of assessment in modern stage of foreign language teaching development
Stepanova N.A.
Technology for organizing self-regulated learning at the stage of early professionalization of high school students in psychological and pedagogical classes
Garashkina N.V., Druzhinina A.A.
Formation of universal learning activities of younger schoolchildren as a pedagogical problem
Prokudin Y.P., Мilenko E.A.
Distance learning technologies in foreign language teaching
Evstigneev M.N., Evstigneeva I.A.
Stages of teaching students foreign language written speech based on cooperative learning and ICT
Khmarenko N.I.
An experiment on the differentiated teaching of English grammar to students at a technical university through educational interaction with a chatbot based on generative AI
Cherkasova E.A.
Using Internet resources for problematization of teaching foreign languages
Murunov S.S., Medvedev N.V., Shults O.E.
Using Quizlet and Brain Quiz in ESP virtual classroom at technical university (CEFR level B2/C1)
Shadrina O.V., Korneeva E.G., Kabanova N.V.
Organizational and pedagogical conditions for teaching students types of foreign language communicative activity based on dictogloss
Aksenova I.N.
Content and Language Integrated Learning (CLIL) as actualization methodology of interdisciplinary links in technical university
Popova N.V., Kogan M.S., Vdovina E.K.
Methodical model of teaching types of foreign language communicative activity to students based on dictogloss
Aksenova I.N.
Teaching foreign-language semantic reading of professionally-oriented texts based on students’ learning styles
Almazova N.I., Leushina N.A.
A study of motivation to learn Swedish in higher education students
Romanovskaia I.V., Konovalova M.A.
Genesis, essence and structure of pedagogical technology “Cooperative learning”
Khmarenko N.I.
The development of educational autonomy in the conditions of group work on the author’s electronic manual on a remote educational platform
Dashkina A.I.
Overcoming the language barrier among students in the development of communicative competence in a foreign language
Dronova S.Y.
Using the technology of blended learning “flipped classroom” in foreign language teaching at the university
Ulyanov S.S.
Complex communicative and cognitive tasks in teaching a foreign language to students of information technology training areas
Voronina D.K.
Methods for teaching professional terminology in the context of distance learning
Miloserdova E.M.
Research of the goal system of an interactive form of education (on the example of teaching Russian as a foreign language in a Master’s Degree Programme)
Vasileva A.V.
Case method in the students’ university foreign language education
Danilin R.A.
CHARACTERISTICS OF CORPORATE LANGUAGE COURSES
Potapova E.N.
PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS OF TEACHING SECONDARY SCHOOL STUDENTS WRITTEN INTERACTION IN A GROUP BLOG
Plaskina M.V.
The model of content and language integrated learning as a mean of career guidance of secondary school students of the humanities classes
Belousov A.S.
DIDACTIC PROBLEMS OF MOBILE APPS INTEGRATION IN EDUCATIONAL PROCESS
Titova S.V.
1 - 25 of 117 Items 1 2 3 4 5 > >> 

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».