Volume 6, Nº 7 (2018)

Capa

Edição completa

Intercultural Competence of French Fiction Text: a Methodological Approach

Podlesnova E.

Resumo

The article is devoted to the identification of the ways of forming intercultural competence through a French fiction text, taking into account that French is studied as the second foreign language. The article provides a methodological scheme that can be used for analyzing the story among students with the aim of developing their skills of psychology analysis of the characters described in the fiction texts.

Ogarev-online. 2018;6(7):
views

Status and Assessment as Nonsemiotic Components: a Study of English Media Discourse

Arestova E., Svoikin K.

Resumo

The article reveals and describes the nonsemiotic text components of status and assessment. The study is based on the extracts from the English media discourse sources on economy.

Ogarev-online. 2018;6(7):
views

Syntactic Features of Advertising Texts in English Magazines

Afinogentova A.

Resumo

The article provides a syntactic analysis of advertising texts in English magazines. The study shows the usage of such linguistic means as the imperative sentence, the interrogative sentence, the one-member sentence, the rhetorical question, and the declarative sentence.

Ogarev-online. 2018;6(7):
views

Concept of Old Age in Russian and English Linguistic Societies: a Study of Paroemiological Units

Kudryashova Y.

Resumo

The article attempts at analyzing the statements and opinions about old age presented in Russian and English paroemias. The analysis results reveal the characteristics of the concept of old age in Russian-speaking and the English-speaking linguistic societies.

Ogarev-online. 2018;6(7):
views

Computer Games' Usage in Foreign Language Teaching

Moroz N., Nikonova E.

Resumo

The article considers and classifies the factors which prevent the regular use of computer games in foreign languages teaching. Despite the high potential, the use of computer games in foreign languages teaching on this stage of the development proves inefficient.

Ogarev-online. 2018;6(7):
views

Structural Features of the Genre of Letter to the Newspaper: a Study of British Media Discourse

Babai D.

Resumo

The article considers the structural features of the genre of the letter to the newspaper. The study is based on the British newspaper “The Guardian”. The quantitative analysis reveals the structural patterns of the letters and shows the independence of this genre of the media discourse.

Ogarev-online. 2018;6(7):
views

Linguistic Peculiarities of French Mass Media Advertising Discourse

Kiselyova A., Avtaykina L.

Resumo

The article considers printed French advertising texts. The authors attempt to identify their linguistic particularities. Special attention is paid to the stylistic means which are often used in the texts in question.

Ogarev-online. 2018;6(7):
views

Determinacy of Gender Stereotypes Functional Parameters by Discourse Frames of Their Verbalization: an English-Based Study

Agrasheva O.

Resumo

The article considers the problem of language gender stereotyping. The analysis of theoretical material and a public speech of the American political tradition representative single out the main factors for the functioning of gender stereotypes.

Ogarev-online. 2018;6(7):
views

Modern Educational Technologies and Internet Resources in Teaching English

Korotkova A.

Resumo

This article provides an analysis of the potential of modern educational technologies and Internet resources in teaching English. The author focuses on the educational potential of MOOCs and TED talks.

Ogarev-online. 2018;6(7):
views

Precedent Name and Its Subtypes in Economic Media Discourse: an English-Based Study

Kaybeleva A.

Resumo

The article deals with the most typical strategies of the expressive content production in the English-language economic media discourse which include the precedent names introduced into the text for a specific purpose. The intertextual relations of the discourse, textual manifestations of which are the precedent names, are studied.

Ogarev-online. 2018;6(7):
views

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».