Linguistic Peculiarities of French Mass Media Advertising Discourse
- Authors: Kiselyova A.A., Avtaykina L.Y.
- Issue: Vol 6, No 7 (2018)
- Section: Статьи
- Submitted: 08.03.2025
- Accepted: 08.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/282820
- ID: 282820
Cite item
Full Text
Abstract
The article considers printed French advertising texts. The authors attempt to identify their linguistic particularities. Special attention is paid to the stylistic means which are often used in the texts in question.
Keywords
About the authors
A. A. Kiselyova
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
L. Yu. Avtaykina
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Захарова Н. Ю. Язык немецкой рекламы // Вопросы исследования и преподавания иностранных языков: Межвузовский тематический сборник. – Омск: Омск. гос. ун-т, 2017. – С. 316–320.
- Большой энциклопедический словарь. Языкознание. – М., 2016. – 597 с.
- Кафтанджиев Х. Гармония в рекламной коммуникации. – М.: Эксмо, 2005. – 85 с.
- Кривоносов А.Д. PR-текст в системе публичных коммуникаций. – СПб.: Изд-во С. – Петерб. ун-та, 2001. – 253 с.
- Ожегов С. И. Словарь. – М.: Рус. яз., 2016. – 797 с.
- Толковый словарь иностранных слов в русском языке / Т. В. Новик, В. А. Суханова. – Смоленск.: Русич, 2016. – 592 с.
- Côté. – 2016. – № 5. – 48 p.
- CEO. – 2017. – № 4. – 52 p.
- Le Figaro. – 2017. – № 7 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://kiosque.lefigaro.fr/le-figaro/2017-11-07
- Multigros [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.multigros.com/marques/vivagel.html.
- Groupe Renault [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://group.renault.com/en/our-company/.
- Les produits laitiers [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.produits-laitiers.com/les-produits-laitiers/.
Supplementary files
