Syntactic Features of Advertising Texts in English Magazines
- Authors: Afinogentova A.A.
- Issue: Vol 6, No 7 (2018)
- Section: Статьи
- Submitted: 08.03.2025
- Accepted: 08.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/282816
- ID: 282816
Cite item
Full Text
Abstract
The article provides a syntactic analysis of advertising texts in English magazines. The study shows the usage of such linguistic means as the imperative sentence, the interrogative sentence, the one-member sentence, the rhetorical question, and the declarative sentence.
Keywords
About the authors
A. A. Afinogentova
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Кузьмина И. С. Когнитивно-референциальные особенности текстопостроения художественных произведений для детей: на материале английского языка: дисс. ...канд. филол. наук. – Саранск, 2011. – 207 с.
- Мощева С. В. Способы достижения экспрессивности в рекламном тексте: языковые и неязыковые выразительные средства: Учеб. пособие. – Иваново, 2008. – 108 с.
- Раксина И. В., Привалова Ю. В. Особенности передачи лингвистических средств языкового воздействия при переводе рекламных текстов [Электронный ресурс] // IV Международная студенческая электронная научная конференция «Студенческий научный форум» (15 февраля – 31 марта 2012 г.). – Режим доступа: https://rae.ru/forum2012/253/1081.
- Business Traveller UK. – February 2018. – 100 p.
- Car and Driver USA. – November 2017. – 132 p.
- Classic American Magazine. – Issue 313. – May 2017. – 133 p.
- Country Life UK. – 24 January 2018. – 100 p.
- Evening Standard. – 07 August 2016. – 52 p.
- Fortune USA. – 01 August 2017. – 120 p.
- Pacific Standard. – February 2018. – 72 p.
- People. – 08 January 2018. – 82 p.
- Servo Magazine. – January 2018. – 68 p.
- The New Yorker. – 01 January 2018. – 82 p.
- The Sunday Times Culture. – 26 November 2017. – 80 p.
- Time Magazine. – 8 February 2016. – 62 p.
- World Traveller, Dubai. – January 2018. – 84 p.
Supplementary files
