Axiological orientation of students in their professional self-development
- Authors: Dikova I.E., Garanina Z.G.
- Issue: Vol 2, No 1 (2014)
- Section: Статьи
- Submitted: 03.05.2025
- Accepted: 03.05.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/290392
- ID: 290392
Cite item
Full Text
Abstract
The article analyzes the approaches to the problem of axiological orientation of students in the process of their professional self-development. The authors present the results of an experimental study of students' values and notions influence on their professional self- development.
About the authors
I. E. Dikova
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
Zh. G. Garanina
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Гаранина Ж. Г. Психологическая компетентность в структуре личностно- профессионального саморазвития специалистов социономической сферы: монография. – Саранск : Изд-во Мордов. ун-та, 2013. – 136 с.
- Зейгарник Б. В. Очерки по психологии аномального развития личности. – М.: Изд-во МГУ, 1980. – 157 с.
- Знаков В. В. Психология понимания: Проблемы и перспективы. – М.: Ин-т психологии РАН, 2005. – 448 с.
- Леонтьев Д. А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности. – М. : Смысл, 2007. – 511 с.
- Минюрова С. А. Психологические основания выбора стратегий саморазвития в профессии : автореф. дис. … д-ра психол. наук. – М., 2009. – 48 с.
Supplementary files
