Axiological orientation of students in their professional self-development
- Autores: Dikova I.E., Garanina Z.G.
- Edição: Volume 2, Nº 1 (2014)
- Seção: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 03.05.2025
- ##submission.dateAccepted##: 03.05.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/290392
- ID: 290392
Citar
Texto integral
Resumo
The article analyzes the approaches to the problem of axiological orientation of students in the process of their professional self-development. The authors present the results of an experimental study of students' values and notions influence on their professional self- development.
Sobre autores
I. Dikova
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
Zh. Garanina
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
Bibliografia
- Гаранина Ж. Г. Психологическая компетентность в структуре личностно- профессионального саморазвития специалистов социономической сферы: монография. – Саранск : Изд-во Мордов. ун-та, 2013. – 136 с.
- Зейгарник Б. В. Очерки по психологии аномального развития личности. – М.: Изд-во МГУ, 1980. – 157 с.
- Знаков В. В. Психология понимания: Проблемы и перспективы. – М.: Ин-т психологии РАН, 2005. – 448 с.
- Леонтьев Д. А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности. – М. : Смысл, 2007. – 511 с.
- Минюрова С. А. Психологические основания выбора стратегий саморазвития в профессии : автореф. дис. … д-ра психол. наук. – М., 2009. – 48 с.
Arquivos suplementares
