Professional burnout effect on teacher's performance: an experimental study
- Авторлар: Mizonova O.V., Popkova E.N.
- Шығарылым: Том 2, № 1 (2014)
- Бөлім: Articles
- ##submission.dateSubmitted##: 03.05.2025
- ##submission.dateAccepted##: 03.05.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/290383
- ID: 290383
Дәйексөз келтіру
Толық мәтін
Аннотация
The article presents an experimental study of professional burnout effect on teacher's performance. Using the questionnaire by A. A. Rukavishnikov, the authors analyze the intensity of mental burnout components. Having applied the technique of V. V. Boiko, the study describes the emotional burnout syndrome. Consequently, the authors draw a conclusion that the emotional burnout syndrome affects both personal and managerial characteristics of a teacher.
Негізгі сөздер
Авторлар туралы
O. Mizonova
Хат алмасуға жауапты Автор.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Ресей
E. Popkova
Email: ogarevonline@yandex.ru
Ресей
Әдебиет тізімі
- Баранов A.A. Психология стрессоустойчивости педагога. – СПб.: Питер, 2011. – 142 с.
- Грановская Р.М. Элементы практической психологии. – СПб.: Питер, 1997. – 236 с.
- Поливанова К.Н. Психология возрастных кризисов. – М.: Сфера, 2008. – 312 с.
- Форманюк Т.В. Синдром “эмоционального сгорания” как показатель профессиональной дезадаптации учителя // Вопросы психологии. – 1994. – № 6. – С. 23-31.
Қосымша файлдар

