Food on TV and YouTube as a hybrid genre of journalism: a comparative marketing analysis
- Authors: Yashina A.R.
- Issue: Vol 7, No 1 (2019)
- Section: Статьи
- Submitted: 04.04.2025
- Accepted: 04.04.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/286322
- ID: 286322
Cite item
Full Text
Abstract
The author studies the peculiarities of advertising in food programs on television and video hosting YouTube. The examples of the use of different types of advertising and their modifications are provided. The study presents an analysis of the use of product placement and new advertising in food blogs.
About the authors
A. R. Yashina
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Бакеева Д. А. Визуальные коммуникации в рекламном дискурсе // PR и реклама в изменяющемся мире: региональный аспект. – 2014. – № 12. – С. 66–73.
- Березкина О. П. Product Placement. Технологии скрытой рекламы. – СПб: Питер, 2009. – 208 с.
- Дементьева К. В. Актуальные проблемы современности и журналистика. – Саранск: Изд-во Мордов. ун-та, 2017. – 212 с.
- Привлечение «звезд» в рекламу [Электронный документ] // Промо Атлас. – Режим доступа: http://promoatlas.ru/zvezdnaya-reklama/ (дата обращения: 02.11.2018).
- Михед А. Важные термины Ютуба, которые обязан знать каждый автор канала [Электронный документ]. – Режим доступа: http://life-crazy.ru/vazhnye-terminy-yutub-kotorye-obyazan-znat-kazhdyj-avtor-kanala.html (дата обращения: 04.11.2018).
- Тенденции изменения форматных особенностей кулинарных шоу на российском телевидении [Электронный документ]. – Режим доступа: https://revolution.allbest.ru/ journalism/00725822_2.html (дата обращения: 03.11.2018).
- Фрумкина Р. М. Культура повседневности [Электронный документ]. – Режим доступа: http://www.polit.ru/author/2007/09/12/ povsednevnost.html (дата обращения: 02.11.2018).
- Шестеркина Л. П. Методика телевизионной журналистики. – М.: Аспект Пресс, 2012. – 224 с.
Supplementary files
