Booktrailer as an innovative form of reading promotion: experience of the Finno-Ugric world
- Authors: Prakina V.I., Ageeva G.M.
- Issue: Vol 4, No 11 (2016)
- Section: Статьи
- Submitted: 17.03.2025
- Accepted: 17.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/283837
- ID: 283837
Cite item
Full Text
Abstract
The article considers the main characteristics of booktrailers. The author makes an assessment of the potential of this innovative multimedia form in reading promotion. The features of creating booktrailers by libraries, publishers and book authors are studied. The technologies used in booktrailers and their expressive means are analyzed.
Keywords
About the authors
V. I. Prakina
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
G. M. Ageeva
Email: ogarevonline@yandex.ru
References
- Всероссийский конкурс буктрейлеров [Электронный ресурс]: [положение о конкурсе] // Чтение–21: интернет-портал. – М., 2007–2016. – Режим доступа: http://chtenie-21.ru/contest/8843.
- Щербинина Ю. Смотреть нельзя читать. Буктрейлерство как издательская стратегия в современной России» // Вопросы литературы. – 2012. – № 3. – С. 146–165.
- Снимаем книги! [Электронный ресурс]: [положение о конкурсе] // Чтение–21: интернет-портал. – М., 2007–2016. – Режим доступа: http://chtenie-21.ru/contest/8163.
- Агеева Г. М., Гудошникова А. А. Социальные медиа финно-угорской тематики в Интернет-пространстве [Электронный ресурс] // Огарев-online. – 2014. – №17. – Режим доступа: http://journal.mrsu.ru/arts/socialnye-media-finno-ugorskojj-tematiki-v-internet-rostranstve.
Supplementary files
