Booktrailer as an innovative form of reading promotion: experience of the Finno-Ugric world
- Авторлар: Prakina V.I., Ageeva G.M.
- Шығарылым: Том 4, № 11 (2016)
- Бөлім: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 17.03.2025
- ##submission.dateAccepted##: 17.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/283837
- ID: 283837
Дәйексөз келтіру
Толық мәтін
Аннотация
The article considers the main characteristics of booktrailers. The author makes an assessment of the potential of this innovative multimedia form in reading promotion. The features of creating booktrailers by libraries, publishers and book authors are studied. The technologies used in booktrailers and their expressive means are analyzed.
Негізгі сөздер
Авторлар туралы
V. Prakina
Хат алмасуға жауапты Автор.
Email: ogarevonline@yandex.ru
G. Ageeva
Email: ogarevonline@yandex.ru
Әдебиет тізімі
- Всероссийский конкурс буктрейлеров [Электронный ресурс]: [положение о конкурсе] // Чтение–21: интернет-портал. – М., 2007–2016. – Режим доступа: http://chtenie-21.ru/contest/8843.
- Щербинина Ю. Смотреть нельзя читать. Буктрейлерство как издательская стратегия в современной России» // Вопросы литературы. – 2012. – № 3. – С. 146–165.
- Снимаем книги! [Электронный ресурс]: [положение о конкурсе] // Чтение–21: интернет-портал. – М., 2007–2016. – Режим доступа: http://chtenie-21.ru/contest/8163.
- Агеева Г. М., Гудошникова А. А. Социальные медиа финно-угорской тематики в Интернет-пространстве [Электронный ресурс] // Огарев-online. – 2014. – №17. – Режим доступа: http://journal.mrsu.ru/arts/socialnye-media-finno-ugorskojj-tematiki-v-internet-rostranstve.
Қосымша файлдар
