Modular learning as a basis of efficient academic performance of school students at chemistry classes
- Authors: Lyulkina M.O., Korotin A.V., Glazkova O.V.
- Issue: Vol 5, No 9 (2017)
- Section: Статьи
- Submitted: 27.02.2025
- Accepted: 27.02.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/281727
- ID: 281727
Cite item
Full Text
Abstract
The modular learning aims at building up a consistent study content as well as an integration of various types and forms of self-study work. The results of a pedagogic experiment carried out by the authors show that the use of modular learning at chemistry classes at secondary school increases the efficiency of teaching.
About the authors
M. O. Lyulkina
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
A. V. Korotin
Email: ogarevonline@yandex.ru
O. V. Glazkova
Email: ogarevonline@yandex.ru
References
- Трофимова Н. А. Использование модульной технологии на уроках химии как средство формирования компетентностей. – Минск: БГУ, 2009. – 42 с.
- Чошанов М. А. Еще раз о блочно-модульном обучении: уроки внедрения // Учитель. – 2005. – № 4. – С. 59–65.
- Берсенева Е. В. Современные технологии обучения химии: учеб. пособие. – М.: Центрхиммпресс, 2004. – 132 с.
- Балакирева О. И., Тутушкина А. В., Глазкова О. В. Методические подходы к повышению уровня валеологических знаний школьников на занятиях по химии // Развитие науки и образования в современном мире: Сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции. Часть IV. ‒ М.: АР-Консалт, 2015. ‒ С. 15‒17.
Supplementary files
