Modular learning as a basis of efficient academic performance of school students at chemistry classes
- Авторлар: Lyulkina M.O., Korotin A.V., Glazkova O.V.
- Шығарылым: Том 5, № 9 (2017)
- Бөлім: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 27.02.2025
- ##submission.dateAccepted##: 27.02.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/281727
- ID: 281727
Дәйексөз келтіру
Толық мәтін
Аннотация
The modular learning aims at building up a consistent study content as well as an integration of various types and forms of self-study work. The results of a pedagogic experiment carried out by the authors show that the use of modular learning at chemistry classes at secondary school increases the efficiency of teaching.
Негізгі сөздер
Авторлар туралы
M. Lyulkina
Хат алмасуға жауапты Автор.
Email: ogarevonline@yandex.ru
A. Korotin
Email: ogarevonline@yandex.ru
O. Glazkova
Email: ogarevonline@yandex.ru
Әдебиет тізімі
- Трофимова Н. А. Использование модульной технологии на уроках химии как средство формирования компетентностей. – Минск: БГУ, 2009. – 42 с.
- Чошанов М. А. Еще раз о блочно-модульном обучении: уроки внедрения // Учитель. – 2005. – № 4. – С. 59–65.
- Берсенева Е. В. Современные технологии обучения химии: учеб. пособие. – М.: Центрхиммпресс, 2004. – 132 с.
- Балакирева О. И., Тутушкина А. В., Глазкова О. В. Методические подходы к повышению уровня валеологических знаний школьников на занятиях по химии // Развитие науки и образования в современном мире: Сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции. Часть IV. ‒ М.: АР-Консалт, 2015. ‒ С. 15‒17.
Қосымша файлдар
