Modular learning as a basis of efficient academic performance of school students at chemistry classes
- Autores: Lyulkina M.O., Korotin A.V., Glazkova O.V.
- Edição: Volume 5, Nº 9 (2017)
- Seção: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 27.02.2025
- ##submission.dateAccepted##: 27.02.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/281727
- ID: 281727
Citar
Texto integral
Resumo
The modular learning aims at building up a consistent study content as well as an integration of various types and forms of self-study work. The results of a pedagogic experiment carried out by the authors show that the use of modular learning at chemistry classes at secondary school increases the efficiency of teaching.
Palavras-chave
Sobre autores
M. Lyulkina
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
A. Korotin
Email: ogarevonline@yandex.ru
O. Glazkova
Email: ogarevonline@yandex.ru
Bibliografia
- Трофимова Н. А. Использование модульной технологии на уроках химии как средство формирования компетентностей. – Минск: БГУ, 2009. – 42 с.
- Чошанов М. А. Еще раз о блочно-модульном обучении: уроки внедрения // Учитель. – 2005. – № 4. – С. 59–65.
- Берсенева Е. В. Современные технологии обучения химии: учеб. пособие. – М.: Центрхиммпресс, 2004. – 132 с.
- Балакирева О. И., Тутушкина А. В., Глазкова О. В. Методические подходы к повышению уровня валеологических знаний школьников на занятиях по химии // Развитие науки и образования в современном мире: Сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции. Часть IV. ‒ М.: АР-Консалт, 2015. ‒ С. 15‒17.
Arquivos suplementares
