Search

Issue
Title
Authors
Distance learning: teacher competency (based on Mathematics)
Sevastyanova S.A.
Tests in Moodle: optimizing the educational process for students of technical specialties
Novoderova A.P.
ELECTRONIC MEANS FOR EDUCATIONAL PURPOSE FOR FORMING FOREIGN LANGUAGE SKILLS AND ABILITIES
Smirnova E.V.
The analysis of university teachers’ readiness to implement digital technologies in the educational process (based on a survey of the teaching staff of Foreign Languages Department)
Odaryuk I.V., Kotliarenko I.Y.
Application of pedagogical theories, concepts and teaching methods for intelligent learning systems design
Tsybov N.N.
Ecological parks educational environment usage at Biology lessons in schools (on the example of N.A. Avrorin Polar-Alpine Botanical Garden-Institute)
Mitina E.G., Ishchenko A.V.
Peculiarities of the consultative training method for laboratory work classes
Andryukhina T.N.
The role of humor in the formation of a positive attitude towards the educational environment and the teacher at a technical university
Kotliarenko I.Y., Odaryuk I.V.
Problems of foreign students’ integration into the educational environment of a pedagogical university
Arestova I.Y.
Urgent problems of teaching translation with the emphasis on actual sentence division
Stoikovich G.V., Magazirova M.V.
Features of biology education research organization in schools
Borisenko E.Y., Maksimova E.N., Makarkina N.V., Gavrikov D.E.
The ways of optimization of legal education in Russia
Ramazanova P.K., Gadjiyeva Z.A.
Theoretical aspects of higher education internationalization problem in the modern world
Kuzovenkova K.O.
The use of Lapbook-technology in the organization of academic and professional interaction with students of a technical university in a foreign language
Odaryuk I.V., Kotliarenko I.Y.
The main ways of students’ activity assessment while training prospective Math teachers at a university
Evelina L.N., Kazeev A.E.
Quality management of higher education in the context of digitalization
Polupan K.L.
MNEMONIQUES IN TEACHING PHYSICS
Kulagina O.Y.
MOTIVATION TRANSFORMATIONS IN THE COURSE OF PEDAGOGICAL STUDENTS’ PROFESSIONAL TRAINING
Grigoryeva N.V.
Inter-subject links within the content-methodical lines of Math school course
Kononenko N.V., Tokareva J.S., Chukhriy P.A.
1 - 19 of 19 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».