Psychological features of school anxiety in teenagers
- Autores: Garanina Z.G., Rusyaykina N.S.
- Edição: Volume 8, Nº 11 (2020)
- Seção: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 24.03.2025
- ##submission.dateAccepted##: 24.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/284778
- ID: 284778
Citar
Texto integral
Resumo
The article considers the problem of anxiety and analyzes the theoretical approaches to this issue presented in the research literature. The results of an experimental study of the psychological characteristics of school anxiety in adolescents of different ages are provided.
Palavras-chave
Sobre autores
Z. Garanina
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
N. Rusyaykina
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
Bibliografia
- Андреева А. Д. Психология здоровья детей и подростков в контексте психологической службы. – М.: Просвещение, 1994. – 250 с.
- Астапов В. М. Тревожность у детей. – М.: Per Sе, 2001. – 160 с.
- Немов Р. С. Психология: Психодиагностика. – М.: ВЛАДОС, 2009. – 287 с.
- Прихожан А. М. Тревожность у детей и подростков: психологическая природа и возрастная динамика. – М.: АСТ, 2000. – 762 с.
- Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога. – М.: Юрайт, 2012. – 928 c.
- Хотина Л. А. Психолого-педагогическая коррекция школьной тревожности младших подростков // Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2015. – Т. 10. – С. 146–150.
Arquivos suplementares
