Verbal characteristics of German economic headlines
- Autores: Chertousova S.V.1
-
Afiliações:
- National Research Mordovia State University
- Edição: Volume 2, Nº 13 (2014)
- Páginas: 21-26
- Seção: Articles
- ##submission.dateSubmitted##: 01.11.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/349311
- ID: 349311
Citar
Texto integral
Resumo
The article deals with the verbal characteristics of headlines of German economic articles. The author studies the lexico-semantic composition of the headlines as well as their structural organization.
Palavras-chave
Sobre autores
S. Chertousova
National Research Mordovia State University
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
Bibliografia
- Арнольд И. В. Значение сильной позиции для интерпретации художественного текста // Иностранные языки в школе. - 1978. - No 4. - С. 23-31.
- Васильева Т. В. Заголовок в когнитивно-функциональном аспекте (на материале современного американского рассказа): дис. ... канд. филол. наук. - М., 2005. - 246 с.
- Трофимова Ю. М. Заглавие научной статьи как речевое действие // Теоретические и прикладные аспекты изучения речевой деятельности. - Нижний Новгород: НГЛУ им. Н. А. Добролюбова. - 2012. - No 7.- С. 255-262.
- Шиверская Н. В. Некоторые аспекты соотношения заголовка и корпуса текста // Проблемы лингвистического анализа текста. - Иркутск, 1990. - С. 33-40.
- Handelsblatt. - 2010. - No 2. - 58 s.
- Wirtschaftswoche. - 2010. - No 27. - 96 s.
Arquivos suplementares
