Motorist subcultures in social network Vkontakte: a study of the city district of Saransk
- Авторлар: Dadaeva T.M., Deputatova Y.А.
- Шығарылым: Том 6, № 11 (2018)
- Бөлім: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 07.04.2025
- ##submission.dateAccepted##: 07.04.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/286729
- ID: 286729
Дәйексөз келтіру
Толық мәтін
Аннотация
The article considers the results of a sociological survey conducted among the members of motorists’ online communities of the city district of Saransk in the social network Vkontakte. The structural features, the ways of organization and interaction as well as the reasons of joining the online communities are studied. The socio-demographic and status characteristics of the members of motorists’ online communities are shown. The conclusion is made about the influence of the subcultures of motorists on the present-day Russian society.
Негізгі сөздер
Авторлар туралы
T. Dadaeva
Хат алмасуға жауапты Автор.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Ресей
Y. Deputatova
Email: ogarevonline@yandex.ru
Ресей
Әдебиет тізімі
- Бодрийяр Ж. Система вещей / пер. с франц. С. Зенкин. – М.: Рудомино, 1995. – 93 с.
- Лукьянова Е. Ю. Субкультура автомобилистов в социокультурном пространстве // Аналитика культурологии. – 2015. – № 1. – С.120–122.
- Кононенко Р. В. Автомобилизация российского общества: социокультурные аспекты: автореф. дис. ... канд. социол. наук. – Саратов, 2010. – 17 c .
- Кононенко Р. В. Автомобиль в культуре повседневности // Журнал социологии и социальной антропологии. – 2008. – Т. XI. – № 1. – С. 207–211.
- Simmel G. The Metropolis and mental life / Trans. by K. Wolff. – New York.: Free Press, 1950.
Қосымша файлдар
