Some issues of self-study at Russian technical universities
- Authors: Baykov D.V., Desyaev S.S.
- Issue: Vol 2, No 6 (2014)
- Section: Статьи
- Submitted: 11.05.2025
- Accepted: 11.05.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/291208
- ID: 291208
Cite item
Full Text
Abstract
The article considers the current trends of self-study among students of technical universities. In this connection, the authors present a theoretical analysis of self-education activities available. Consequently, the authors suggest a systematic technique aimed at engineering students’ self-study skills formation and development. The article also includes some practical recommendations for university teaching staff.
Keywords
About the authors
D. V. Baykov
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
S. S. Desyaev
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Кузнецова И. М. Педагогическое руководство самообразованием студентов технических вузов : авто-реф дис. … канд. пед. наук. – Алексеевка, 2009. – 161 с.
- Еремина Е. И. Влияние самообучения на развитие творческой активности будущего специалиста : авто-реф дис. … канд. пед. наук. – Воронеж, 2000. – 172 с.
- Зборовский Г., Щуклина Е. Самообразование – парадигма XXI века / Высшее образование в России. – 2003. – №5. – С.25–32.
- Наумченко И.Л. Самообучение школьника. – Саранск: Изд-во Мордов. ун-та, 1994. – 62 с.
- Трофимова Н. М., Еремина Е. И. Развитие коммуникативного компонента творческой активности обучающихся в самостоятельной групповой деятельности // Межвуз. науч.-практ. конф. ВИ МВД России: Тез. докл. – Воронеж, 1999. – Ч. 1. – С. 119–120.
Supplementary files
