Vol 3, No 19 (2015)

Cover Page

Full Issue

TV Memoirs on Modern Russian Television: a Study of the "Serebryany Shar" and "Namedni" TV Programs

Pyanzina I.V., Tsapyuk N.V.

Abstract

The article attempts at determining the place of TV memoirs among the genres of modern Russian television. The author studies the TV genre impact on the society and its nature.

Ogarev-online. 2015;3(19):
views

Coverage of Extreme Events in Russian Press: a Study of "Rossiyskaya Gazeta" and "Russian Reporter"

Pronina K.K.

Abstract

The article considers different media approaches to informing the audience of extreme situations. The author demonstrates the dynamics of images presented by media while covering extreme events. The study determines the factors influencing the transformation of images in popular and quality Russian press.

Ogarev-online. 2015;3(19):
views

Coverage of Folk Traditions in the Print Media of the Republic of Bashkortostan

Pyreskina E.M., Yanchenko N.S.

Abstract

The article analyzes the coverage of ethno-cultural values and local traditions in the periodicals of Bashkortostan. The author summarizes the main directions of presenting ethno- political processes and institutions in the structure of regional information.

Ogarev-online. 2015;3(19):
views

Informative and Genre Specifics of Travel Journalism in Various Media

Mukha A.V., Fedoseeva N.I.

Abstract

The article considers the audiovisual and textual forms of presenting travel information in media. The textual form of travel journalism is mainly used in the travel press, while the audiovisual form is typical for TV and radio travel programs. A combination of these forms occurs on the Internet. In this case, the user can get information about travel online by means of travel portals.

Ogarev-online. 2015;3(19):
views

Media Violence as a Subject of Media Studies

Marzan M.A.

Abstract

The article considers media impact on human life and activities. The study shows why media violence may cause violence in real life. The author presents a review of Russian and foreign research works on media violence.

Ogarev-online. 2015;3(19):
views

Author's Opinion and Polemical Content of Online Media: a Study of the Socio-Political Online Newspaper "Obshchaya Gazeta.RU"

Guskova S.V., Balabanova Y.R.

Abstract

The article considers of the polemical texts published in Russian online media. The study focuses on the ways of realization of author's opinion in them. In this connection, the author presents a comparative analysis of two Russian online media: the online newspaper ''Obshchaya Gazeta.RU'' and the news portal ''LENTA.RU''.

Ogarev-online. 2015;3(19):
views

Media Promotion of a Sports Organization Image

Kostikov V.Y.

Abstract

The article considers brand communication in professional sport. The author identifies and analyzes the current models of media promotion of a sports organization. The study focuses on the strategic directions of FC Manchester United promotion aimed at maintaining its image as a socially significant and investment-attractive organization.

Ogarev-online. 2015;3(19):
views

The News Programs of Alpha Channel ТV of Blagoveshchensk: Features and Specifics

Bednik E.M.

Abstract

The article considers the structure and content of news programs of Alpha Channel TV of Blagoveshchensk. The analysis adds up to the characteristics of modern regional television of Russia.

Ogarev-online. 2015;3(19):
views

Infotainment and Russian Television Discourse: the Interaction’s Historical Background

Ilchenko S.N., Sablina A.N.

Abstract

The article deals with the phenomenon of infotainment in the practice of Russian television. The authors analyze the prerequisites of the format successful entering to the Russian TV broadcasting. The focus is on the objective and subjective factors of infotainment adaptation to the Russian media.

Ogarev-online. 2015;3(19):
views

Infographics as a Convergent Genre in Modern Media

Yufkina S.B.

Abstract

The article deals with infographics as a tool of modern mass communication. The author considers the main advantages of the tool usage. The focus is on the specifics of infographics perception.

Ogarev-online. 2015;3(19):
views

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».