Infotainment and Russian Television Discourse: the Interaction’s Historical Background
- Authors: Ilchenko S.N., Sablina A.N.
- Issue: Vol 3, No 19 (2015)
- Section: Статьи
- Submitted: 22.04.2025
- Accepted: 22.04.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/288602
- ID: 288602
Cite item
Full Text
Abstract
The article deals with the phenomenon of infotainment in the practice of Russian television. The authors analyze the prerequisites of the format successful entering to the Russian TV broadcasting. The focus is on the objective and subjective factors of infotainment adaptation to the Russian media.
Keywords
About the authors
S. N. Ilchenko
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
A. N. Sablina
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Бурдье П. О телевидении и журналистике / пер. с фр. Т. В. Анисимовой, Ю. В. Марковой. – М.: Фонд научных исследований «Прагматика культуры», Институт экспериментальной социологии, 2002. – 160 с.
- Землянова Л. М. Коммуникативистика и средства информации: англо-русский толковый словарь концепций и терминов. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 2004. – 416 с.
- Ильченко С. Н. Шоу-цивилизация: конец реальности? – CПб.: ИВЭСЭП, 2014. – 198 с.
- Луман Н. Реальность массмедиа / пер. с нем. А. Ю. Антоновского. – М.: Праксис, 2005. – 256 с.
- Мицкевич Э. Телевидение, власть и общество. – М.: Аспект Пресс, 2013. – 238 с.
- Новикова А. А. Формирование стиля жизни средствами телевидения // Наука телевидения. Научный альманах. Вып. 2. – М., 2005. – С. 175–191.
- Больц Н. Азбука медиа. – М.: Европа, 2011. – 136 с.
Supplementary files
