Fashion-journalism in modern media space: a study of Vogue magazine
- Authors: Philippova А.V.
- Issue: Vol 6, No 3 (2018)
- Section: Статьи
- Submitted: 08.03.2025
- Accepted: 08.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/282875
- ID: 282875
Cite item
Full Text
Abstract
The article studies the influence of fashion-journalism on the target audience. Considering the elite magazine "Vogue", the author reveals the specifics of fashion material presentation depending on the recipient gender.
About the authors
А. V. Philippova
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Азизбекова Н. С. Женская пресса: типология, становление, развитие // Филологические науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов: Грамота, 2014. – № 3 (33): в 2-х ч. Ч. I. – C. 13-15.
- Бакеева Д. А. Характеристики брендов Высокой моды: игра формы и содержания (на примере рекламы в СМИ) // Новейшие тенденции в науке и образовании: сб. материалов междунар. науч.-практ. конф. (г. Сочи, 28 марта 2017 г.). – Иркутск: «Научное партнерство «Апекс», 2017. – С. 146–149.
- Гофман А. Б. Мода и люди. Новая теория моды и модного поведения. – М.: АСТ, Астрель, 2012. – 90 с.
- Журнал «Vogue» [Электронный документ]. – Режим доступа: http://journal-off.info/tags/vogue.
- Чепурова К. Ю. Актуальные проблемы становления fashion-журналистики [Электронный документ]. – Режим доступа: http://pandia.ru/text/77/287/39860.php.
- Черницов М. Российская мода. Итоги десятилетия. Часть вторая. Модная журналистика [Электронный документ]. – Режим доступа: http://style.rbc.ru/columnist/2010/01/28/107012.shtml.
Supplementary files
