Critical thinking at teaching historical aspects of chemistry
- Authors: Lyubimova E.О., Sazhina O.P., Tarasova O.V.
- Issue: Vol 5, No 9 (2017)
- Section: Статьи
- Submitted: 27.02.2025
- Accepted: 27.02.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/281733
- ID: 281733
Cite item
Full Text
Abstract
The article considers the use of the technique of critical thinking while teaching the historical aspects of chemistry at secondary school. The authors provide an original teaching guidance used at a chemistry class on the topic of "The life and research work of V. V. Markovnikov".
About the authors
E. О. Lyubimova
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
O. P. Sazhina
Email: ogarevonline@yandex.ru
O. V. Tarasova
Email: ogarevonline@yandex.ru
References
- Чернобельская Г. М. Теория и методика обучения химии. – М.: Дрофа, 2010. – 318 с.
- Пиаже Ж. Избранные психологические труды. – М.: Просвещение, 1969. – 659 с.
- Выготский Л. С. Педагогическая психология. – М.: Педагогика-Пресс, 1999. – 536 с.
- Поппер К. Р. Предположения и опровержения: рост научного знания. – М.: ACT, 2004. – 638 с.
- Грудзинская Е. Ю., Марико В. В. Активные методы обучения в высшей школе. Учебно-методические материалы по программе повышения квалификации «Современные педагогические и информационные технологии». – Нижний Новгород, 2007. – 182 с.
Supplementary files
