Individualized approach to student's needs at laboratory chemistry classes at secondary school
- Authors: Balandina A.V., Glazkova O.V., Kalmykova T.S., Sazhina O.P.
- Issue: Vol 5, No 9 (2017)
- Section: Статьи
- Submitted: 27.02.2025
- Accepted: 27.02.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/281731
- ID: 281731
Cite item
Full Text
Abstract
The article considers the use of the individualized approach while preparing and conducting an experiment at laboratory chemistry classes aimed at developing school students' skills and knowledge. The proposed techniques facilitate the realization of the research approach to teaching chemistry at secondary school.
About the authors
A. V. Balandina
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
O. V. Glazkova
Email: ogarevonline@yandex.ru
T. S. Kalmykova
Email: ogarevonline@yandex.ru
O. P. Sazhina
Email: ogarevonline@yandex.ru
References
- Дмитриев В. И., Басова Л. В. Сущность и особенности реализации принципа доступности обучения школьников // Современные проблемы науки и образования. – 2012. – № 3. – С. 112‒114.
- Ильясова О. А. Индивидуальный подход к учащимся при обучении химии // Вестник Казахстанско-Американского свободного университета. – 2012. – № 1. – С. 109–113.
- Химия. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений / В. В. Еремин, Н. Е. Кузьменко, А. А. Дроздов, В. В. Лунин. – М.: Дрофа, 2012. – 214 с.
- Жилин Д. М. Химический эксперимент в российских школах // Журнал российского химического общества им. Д. И. Менделеева. – 2011. – Т. 45, № 4. – С.48–56.
Supplementary files
