Individualized approach to student's needs at laboratory chemistry classes at secondary school
- Autores: Balandina A.V., Glazkova O.V., Kalmykova T.S., Sazhina O.P.
- Edição: Volume 5, Nº 9 (2017)
- Seção: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 27.02.2025
- ##submission.dateAccepted##: 27.02.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/281731
- ID: 281731
Citar
Texto integral
Resumo
The article considers the use of the individualized approach while preparing and conducting an experiment at laboratory chemistry classes aimed at developing school students' skills and knowledge. The proposed techniques facilitate the realization of the research approach to teaching chemistry at secondary school.
Palavras-chave
Sobre autores
A. Balandina
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
O. Glazkova
Email: ogarevonline@yandex.ru
T. Kalmykova
Email: ogarevonline@yandex.ru
O. Sazhina
Email: ogarevonline@yandex.ru
Bibliografia
- Дмитриев В. И., Басова Л. В. Сущность и особенности реализации принципа доступности обучения школьников // Современные проблемы науки и образования. – 2012. – № 3. – С. 112‒114.
- Ильясова О. А. Индивидуальный подход к учащимся при обучении химии // Вестник Казахстанско-Американского свободного университета. – 2012. – № 1. – С. 109–113.
- Химия. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений / В. В. Еремин, Н. Е. Кузьменко, А. А. Дроздов, В. В. Лунин. – М.: Дрофа, 2012. – 214 с.
- Жилин Д. М. Химический эксперимент в российских школах // Журнал российского химического общества им. Д. И. Менделеева. – 2011. – Т. 45, № 4. – С.48–56.
Arquivos suplementares
