Search

Issue
Title
Authors
Network social capital as a subject of research in education
Kildyushkin V.M.
Creating a health-preserving social environment at the university by means of the functioning of Physical Education and Sports Department
Kalimullina O.A., Kalmanovich V.L., Abdrashitov R.I.
A favorable moral and psychological climate of children’s creative team as a condition for determining students’ social identity
Smirnova S.S.
Is a class approach to learn history out of date? Or... (invitation to a discussion)
Ippolitov G.M.
SOCIO-PROFESSIONAL AND SOCIAL PROCESS COMPETENCE OF TEACHERS IN TODAY'S INFORMATION-EDUCATIONAL SPACE: THE INTERRELATIONSHIP AND INTERDEPENDENCE
Aniskin V.N.
Sociosemiotic approach to teaching foreign language listening: linguodidactic implications of adopting views on interrelation of verbal and non-verbal semiotic resources in communication.
Danilin M.V.
Criteria-evaluation apparatus of bachelors’ professional and legal competence development
Knyazeva A.G.
The problem of assessing the quality of specialized university graduate training
Yezhova O.N., Ulendeeva N.I.
The content of younger students’ spiritual and moral education by means of educational tourism
Bakurova T.P.
ENVIRONMENT-ORIENTED APPROACH AS A CONCEPTUAL IDEA OF COMPETENCE EDUCATION OF DISABLED CHILDREN
Galkina O.V., Kuznetsova I.G.
Desmoecological approach to ecological culture formation during professional training of pedagogical university students
Busygin A.G., Lizunova E.V., Vershinina L.V., Bondareva V.V.
FMEA analysis of social and professional competence in monitoring of students’ personal and professional development
Lyalyuk A.V., Shaposhnikova T.L.
Professionally focused training of a foreign language as the advancing factor of future oil industry workers’ preparation for work at the innovative enterprises
Larionova O.A.
Meditation readiness as a Humanities bachelor students’ competence
Budarina A.O., Simaeva I.N., Chupris A.S., Shakhtorina E.V.
USAGE OF INTERACTIVE TEACHING METHODS AT LESSONS OF THE RUSSIAN AND FOREIGN LANGUAGES AS ACTIVIZATION MEANS OF STUDENTS’ COGNITIVE ACTIVITY
Rakhmetova A.T.
Structural analysis of the identity of the individual as the basis for the organization of individual approach in teaching children with profound disabilities
Druzhinina L.A.
1 - 16 of 16 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».