Development of Prerequisites for Mastering Spelling Skills in Primary School Children with NRO
- 作者: Nazarova T.V., Polozova O.V.
- 期: 卷 4, 编号 21 (2016)
- 栏目: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 28.03.2025
- ##submission.dateAccepted##: 28.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/285345
- ID: 285345
如何引用文章
全文:
详细
The article considers some issues of successful teaching primary school children with speech underdevelopment and their social adaptation. The authors prove the need for timely diagnosis and correction-preventive work on prevention of dysorthographia, which is based on the comprehensive development of the prerequisites of mastering spelling skills.
作者简介
T. Nazarova
编辑信件的主要联系方式.
Email: ogarevonline@yandex.ru
俄罗斯联邦
O. Polozova
Email: ogarevonline@yandex.ru
俄罗斯联邦
参考
- Лалаева Р. И., Прищепова В.И. Выявление дизорфографии у младших школьников. – СПб.: СПбГУПМ, 1999. – 36 с.
- Прищепова И. В. Дизорфография младших школьников: учебно-методическое пособие. – СПб.: КАРО, 2006. – 240 с.
- Прищепова И. В. К вопросу о дизорфографии у учеников младших классов общеобразовательной школы, имеющих нарушения речи // Патология речи: история изучения, диагностика, преодоление. – СПб.: Образование, 1992. – С. 124 – 131.
- Учебник для студентов дефектологических факультетов пед. высших учеб. заведений / под ред. Л. С. Волковой, С. Н. Шаховской. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: ВЛАДОС, 2008. – 703 с.
- Фотекова Т. А. Тестовая методика диагностики устной речи младших школьников: метод пособие. – 2-е изд. – М.: Айрис-пресс, 2007. – 96 с.
- Цветкова Л. С. Афазия и восстановительное обучение: учеб. пособие для студ. дефектологических факультетов пед. институтов. – М.: Просвещение, 2001. – 256 с.
补充文件
