Development of Prerequisites for Mastering Spelling Skills in Primary School Children with NRO
- Autores: Nazarova T.V., Polozova O.V.
- Edição: Volume 4, Nº 21 (2016)
- Seção: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 28.03.2025
- ##submission.dateAccepted##: 28.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/285345
- ID: 285345
Citar
Texto integral
Resumo
The article considers some issues of successful teaching primary school children with speech underdevelopment and their social adaptation. The authors prove the need for timely diagnosis and correction-preventive work on prevention of dysorthographia, which is based on the comprehensive development of the prerequisites of mastering spelling skills.
Palavras-chave
Sobre autores
T. Nazarova
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
O. Polozova
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
Bibliografia
- Лалаева Р. И., Прищепова В.И. Выявление дизорфографии у младших школьников. – СПб.: СПбГУПМ, 1999. – 36 с.
- Прищепова И. В. Дизорфография младших школьников: учебно-методическое пособие. – СПб.: КАРО, 2006. – 240 с.
- Прищепова И. В. К вопросу о дизорфографии у учеников младших классов общеобразовательной школы, имеющих нарушения речи // Патология речи: история изучения, диагностика, преодоление. – СПб.: Образование, 1992. – С. 124 – 131.
- Учебник для студентов дефектологических факультетов пед. высших учеб. заведений / под ред. Л. С. Волковой, С. Н. Шаховской. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: ВЛАДОС, 2008. – 703 с.
- Фотекова Т. А. Тестовая методика диагностики устной речи младших школьников: метод пособие. – 2-е изд. – М.: Айрис-пресс, 2007. – 96 с.
- Цветкова Л. С. Афазия и восстановительное обучение: учеб. пособие для студ. дефектологических факультетов пед. институтов. – М.: Просвещение, 2001. – 256 с.
Arquivos suplementares
