Russian and overseas learning techniques in design technology: a comparative analysis
- Autores: Borisova M.A., Razumov A.V.
- Edição: Volume 2, Nº 6 (2014)
- Seção: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 11.05.2025
- ##submission.dateAccepted##: 11.05.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/291215
- ID: 291215
Citar
Texto integral
Resumo
The paper considers some theoretical and practical aspects of project method as a learning technique. The authors study the overseas universities’ practical experience of using new methods for project training. In this connection, the authors summarize the experience of a workshop training hold by the association “Young architects of Penza”.
Palavras-chave
Sobre autores
M. Borisova
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
A. Razumov
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
Bibliografia
- Миронов А. В. Философия архитектуры: Творчество Ле Корбюзье. – М.: МАКС Пресс, 2012. – 292 с.
- Смирнов С. А. Антропология города, или о судьбах философии урбанизма в России [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://anthropology.ru/ru/texts/smirseal/ancity_1.html
- Терехова Г. Л. Философия архитектуры: Учебное пособие. – Тамбов: Изд-во ТГТУ, 2007. – С. 72–76.
- Donougho M. The Language of Architecture // Journal of Aesthetic Education. – Vol. 21. – No. 3 (Autumn, 1987). – pp. 23–27.
- Capon D. S. Architectural Theory: The Vitruvian Fallacy. – New York: Wiley, 1999. – pp. 108–109.
- Шипова И. Н. Архитектурный журнал Speech // Музей. – № 11. – 2013. – С. 28–31.
- Шафрин Ю. А. Основы компьютерной технологии. – М.: АБФ, 1998. – 656 с.
Arquivos suplementares
