Media Promotion of a Sports Organization Image
- Авторлар: Kostikov V.Y.
- Шығарылым: Том 3, № 19 (2015)
- Бөлім: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 22.04.2025
- ##submission.dateAccepted##: 22.04.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/288600
- ID: 288600
Дәйексөз келтіру
Толық мәтін
Аннотация
The article considers brand communication in professional sport. The author identifies and analyzes the current models of media promotion of a sports organization. The study focuses on the strategic directions of FC Manchester United promotion aimed at maintaining its image as a socially significant and investment-attractive organization.
Негізгі сөздер
Әдебиет тізімі
- Аакер Д. Создание сильных брендов. – М.: Издательский дом Гребенникова, 2003. – 400 с.
- Барнс Б., Шульц Д. Стратегические бренд-коммуникационные компании. – М.: Издательский дом Гребенникова, 2003. – 600с.
- Клифтон Р., Симонз Дж. Бренды и брендинг / пер с англ. – М.: ЗАО «Олимп Бизнес», 2008. – 352 с.
- Костиков В. Ю. Влияние имиджа спорта на формирование трендов и развитие имиджа страны за рубежом: сб. науч. тр. – М.: Изд-во МНЭПУ, 2014. – С. 46-49.
- Марк М., Пирсон К. Герой и бунтарь. Создание бренда с помощью архетипов / под ред. В. Домнина, А. Сухенко. – СПб.: Питер, 2005. – 247 с.
- Branding. – Saint-Petersburg: Neva, OLMA-PRESS Invest, 2003 – 330 p.
- Doyle P. Marketing Management and Strategy. – Saint-Petersburg: Peter, 2002. – 280 p.
- Drucker P. Effective management. Economic problems and optimal solutions / Ed. M. Kotelnikova. – Moscow: FAIR-PRESS, 2003. – 320 p.
Қосымша файлдар
