The formation of marketing information system: a study of JSC "Saransky khlebokombinat"
- Authors: Ivankina M.О.
- Issue: Vol 2, No 21 (2014)
- Section: Статьи
- Submitted: 09.05.2025
- Accepted: 09.05.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/290849
- ID: 290849
Cite item
Full Text
Abstract
Currently, information is getting more and more important for effective business. In this connection the study considers the formation of marketing information system at JSC "Saransky Khlebokombinat". Being costly but necessary investment, it will improve the company decision-making. Consequently, the company efficiency will increase considerably.
About the authors
M. О. Ivankina
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Бушуева Л. И. Использование концепции организованных инноваций для управления процессом внедрения систем информационо-аналитического обеспечения маркетинговой деятельности // Маркетинг в России и за рубежом. – 2009. – № 1. – С. 48-59.
- Бушуева Л. И. Маркетинговые информационные системы в управлении предприятием. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://koet.syktsu.ru/vestnik/2006/2006-1/7.htm.
- Гольдштейн Г. Я., Катаев А. В. Маркетинг: Учебное пособие для магистрантов. – 1999. – 107 с.
- Ланкин В. Е. Маркетинг: Учебное пособие для подготовки к итоговому междисциплинарному экзамену профессиональной подготовки маркетолога. – М., 2006. – 241 с.
- Мхитарян С. В. Маркетинговая информационная система: Учебно-методический комплекс. – М., 2008. – 112 с.
- Нуралиев С. У., Нуралиева Д. С. Маркетинг. – М., 2013. – 362 с.
- Пашнанов Э. Л. Принципы построения маркетинговой информационной системы предприятия. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://uecs.ru/marketing/item/865-2011-12-19-06-14-38.
- [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.c-xk.ru.
Supplementary files
