The Level of Reflection Development in Students with Different Academic Progress
- Authors: Buyanova V.V., Sundikova А.V.
- Issue: Vol 4, No 21 (2016)
- Section: Статьи
- Submitted: 28.03.2025
- Accepted: 28.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/285339
- ID: 285339
Cite item
Full Text
Abstract
The article presents the results of a study of the level of reflection development in primary school students. The study shows significant differences in the level of reflection development in the students with different academic progress.
Keywords
About the authors
V. V. Buyanova
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
А. V. Sundikova
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Божович Л. И. Личность и ее формирование в детском возрасте. – М.: Просвещение, 2000. – 380 с.
- Каргин М. И., Цыганова Ю. А. Развитие рефлексии в младшем школьном возрасте [Электронный ресурс] // Актуальные проблемы и перспективы развития современной психологии. – 2014. – № 1. – С. 97–100. – Режим доступа: http://elibrary.ru/contents.asp?issueid=1368342.
- Липкина А. И. Как формировать и изменять самооценку / Возрастная и педагогическая психология: хрестоматия. – М.: Академия, 1999. – С. 197–200.
- Новиков П. В. Развитие рефлексии у младших школьников: дис. ... канд. психол. наук. – М., 1998. – 190 c.
- Прилепская Т. Н. Особенности самооценки и уровня притязаний у глухих и слышащих школьников // Дефектология. – 1989. – № 5. – С. 26–32.
- Федеральный государственный стандарт начального общего образования [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://standart.edu.ru/catalog.
- Федосюк Н. В. Динамика развития личностной рефлексии у младших школьников // Психология и педагогика: методика и проблемы. – 2010. – № 13. – С. 46–50.
Supplementary files
