Stylistic analysis of graphical means in Emily Dickinson’s poetry
- Authors: Vanzhula K.V., Krylova N.V.
- Issue: Vol 3, No 12 (2015)
- Section: Статьи
- Submitted: 01.05.2025
- Accepted: 01.05.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/290186
- ID: 290186
Cite item
Full Text
Abstract
This article presents a stylistic analysis of graphical means in the poem "Nature is what we see" by Emily Dickinson, one of the brightest representatives of American literature of the XIXth century. The study proves the usage of dash and capitalization to be a peculiar feature of the poem graphical structure and a manifestation of the author’s individual poetic style.
About the authors
K. V. Vanzhula
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
N. V. Krylova
Email: ogarevonline@yandex.ru
References
- Зарецкий В. А. Образ как информация // Вопросы литературы. – 1963. – № 2.– C. 71–91.
- Ковтунова И. И. Поэтический синтаксис. – М., 1986. – 208 с.
- Лотман Ю. М. Анализ поэтического текста. – М.: Просвещение, 1972. – 271 с.
- Маслова В. А. Русская поэзия ХХ века. Лингвокультурологический взгляд. – М., 2006. – 256 с.
- Текст: структура и семантика. – Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по спец. № 2103 «Иностр. яз.». – M.: Просвещение, 1986. – 127 с.
- Потебня А. А. Эстетика и поэтика. – М.: Искусство, 1976. – 614 с.
- Федотов О. И. Основы русского стихосложения. – М., 1997. – 240 с.
Supplementary files
