The role of corporate culture in organization development
- Authors: Neskina M.V., Barashkina O.A., Cherkasova O.V.
- Issue: Vol 3, No 15 (2015)
- Section: Статьи
- Submitted: 16.04.2025
- Accepted: 16.04.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/287723
- ID: 287723
Cite item
Full Text
Abstract
The article presents a study of the university corporate culture. In this connection, a classification of corporate culture types, its structure and components are considered. The analysis of corporate culture of a higher education institution is based on student and teacher surveys as well as the method of reputation audit.
About the authors
M. V. Neskina
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
O. A. Barashkina
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
O. V. Cherkasova
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Иванов М. А., Шустерман Д. М. Организация как Ваш инструмент. Российский менталитет и практика бизнеса. – М.: Альпина: Паблишер, 2003. – 156 с.
- Кубанейшвили А. Преобразование компании – начните с корпоративной культуры // Управление персоналом. – 2001. – № 1 . – С. 21–24.
- Лапина Т. А. Корпоративная культура: учебно-методическое пособие. – Омск: Изд-во ОмГУ, 2005. – 96 с.
- Пименова Н. Ю. Особенности формирования корпоративной идентичности в системе дистанционного обучения: опыт Владивостокского государственного университета экономики и сервиса // Университетское управление: практика и анализ. – 2004. – № 5-6(33). – С. 163–172.
- Спивак В. А. Корпоративная культура: Теория и практика: учебник. – СПб.: Питер, 2001. – 352 с.
- Черкасова О. В. Стратегический менеджмент: учеб.-метод. пособие. – Саранск: Изд-во Мордов. ун-та, 2006. – 104 с.
Supplementary files
