Design of Popular Scientific Magazines in Readers’ Perception: a Study of the Magazines "Vokrug Sveta" and "National Geographic"
- Authors: Khorina E.O.
- Issue: Vol 4, No 12 (2016)
- Section: Статьи
- Submitted: 16.03.2025
- Accepted: 16.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/283682
- ID: 283682
Cite item
Full Text
Abstract
The article considers the stages of graphic design development, design tools and photo types used in specialized illustrated popular scientific magazines "Vokrug Sveta" and "National Geographic". The perception of magazines by the readers is studied. It is concluded that visual communication is directly linked to visual images.
About the authors
E. O. Khorina
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Здоровега В. И. Теория и методика журналистского творчества: учебник. − М.: Паис, 2004. − 268 с.
- Литке М. В. Предметное поле познавательного журнала «Вокруг света» // Актуальные проблемы журналистики / отв. ред. П. П. Каминский. – Томск, 2011. – С. 43–47.
- Орлов В. Н. Научно-технические общества и ассоциации США // США: экономика, политика, идеология. – 1992. – № 6. − С. 125−129.
- Репринтная публикация архивных материалов // Вокруг света. – 2011. – № 1. − С. 162–178.
- Серов С. И. Типографика визуальной коммуникации. – М.: Линия График, 2004. – 32 с.
- Яцюк О. Основы графического дизайна на базе компьютерных технологий. – СПб.: БХВ-Петербург, 2004. – 350 с.
Supplementary files
