Flash-journalism: convergence of regional printed media and social media (a study of the newspapers "Izvestia Mordovii" and "Stolica S")
- Authors: Bakeeva D.А., Yurchak A.V.
- Issue: Vol 6, No 3 (2018)
- Section: Статьи
- Submitted: 08.03.2025
- Accepted: 08.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/282879
- ID: 282879
Cite item
Full Text
Abstract
The authors consider the approaches to the concept of social media, show the development trends of modern regional media, reveal the key features of the convergence of traditional media and social media in the regional media space. The study also makes an attempt to sum up various scientific studies and theoretical views on social media as a resource of integrated communication practices.
Keywords
About the authors
D. А. Bakeeva
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
A. V. Yurchak
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Журналистское образование в условиях конвергенции СМИ: монография / Л. П. Шестеркина и др.; под ред. Л. П. Шестеркиной. – Челябинск: РЕКПОЛ, 2012. – 114 с.
- Кликбейт – это новое или старое понятие в интернет-продвижении? [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://fb.ru/article/357160/klikbeyt---eto-novoe-ili-staroe-ponyatie-v-internet-prodvijenii.
- Солонина М. И. Особенности конвергенции традиционных СМИ и социальных медиа (на примере телекомпании «ТелеСеть Мордовии») [Электронный ресурс] // Огарев-online. – 2017. – № 6. – Режим доступа: http://journal.mrsu.ru/arts/osobennosti-konvergencii-tradicionnyx-smi-i-socialnyx-media-na-primere-telekompanii-teleset-mordovii.
- Социальные медиа как ресурс интегрированных коммуникативных практик: монография / под ред. Л. П. Шестеркиной. – Челябинск: Издательский центр ЮУрГУ, 2017. – 296 с.
- Bhargava R. 5 Rules of Social Media Optimization Marketing [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.rohitbhargava.com/2006/08/5_rules_of_soci.html.
Supplementary files
