Principles of selecting topics for professional communication classes for students of advertising and public relations
- Authors: Moroz N.Y., Nikonova E.V.
- Issue: Vol 5, No 9 (2017)
- Section: Статьи
- Submitted: 27.02.2025
- Accepted: 27.02.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/281724
- DOI: https://doi.org/10.15507/огарёв-online.v5i9.281724
- ID: 281724
Cite item
Full Text
Abstract
The article presents the authors' idea of selecting topics for German classes for undergraduate students majoring in Advertising and Public Relations at Moscow State Linguistic University. Professional communication is not limited to communication between people working in the same professional sphere. Therefore students should be taught to communicate fluently with representatives of various professions. The article proves the necessity of extending the set of training topics beyond the scope of restricted professional aspects.
About the authors
N. Yu. Moroz
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
E. V. Nikonova
Email: ogarevonline@yandex.ru
References
- Гринберг Т. Э. Коммуникационная концепция связей с общественностью: модели, технологии, синергетический эффект: автореф. дис. д-ра филол. наук. − М., 2013. – 53 с.
- Потапова У. Ю. Социальная реклама: эффективность функционирования в социальной коммуникации российского общества: автореф. Дис канд. социол. наук. − Ростов-на-Дону – 2006. – 22 с.
- Цацкина Е. П. Интеграция учебной деятельности и процесса разрешения противоречий обучения математике // Интеграция образования. – 2006. – № 2 (43). – С. 167–171.
- Малаева А. В. Кейс-метод как средство формирования иноязычной коммуникативной компетентности студентов вуза: автореф. дис канд. филол. наук. − Великий Новгород, 2012. – 24 с.
Supplementary files
