Search

Issue
Title
Authors
Features of balanced online and offline teaching of mathematics to students with disabilities
Yankevich O.A., Balabaeva N.P., Enbom E.A.
Transformation of technologies and forms of teaching mathematics to foreign students
Balabaeva N.P., Barova E.A., Enbom E.A., Yankevich O.A.
Inter-subject links within the content-methodical lines of Math school course
Kononenko N.V., Tokareva J.S., Chukhriy P.A.
COUNTEREXAMPLES IN THE COURSE OF HIGHER MATHEMATICS AS A MEANS OF DEVELOPING CRITICAL THINKING OF IT-STUDENTS
Balabaeva N.P.
Conditions for successful development of the mathematical component of the professional competence of students majoring in technical areas
Evelina L.N., Balabaeva N.P., Enbom E.A.
VOCATION-FRIENDLY APPROACH IN TEACHING UNIT "DIFFERENTIAL EQUATIONS" TO STUDENTS MAJORING IN ECONOMICS
Balabaeva N.P.
Cognitive correction at the University on the basis of electronic educational resources use
Makarov S.I., Sevastianova S.A., Ufimtseva L.I.
The study of cadets’ educational activities motives at Civil Aviation University
Butuzova E.A.
Structural and functional model of the future mathematics teacher’s professional competence formation
Zvereva E.Y.
Special aspects of academic bachelors’ mathematical training
Stelmah Y.G.
SELF-MAKING PROBLEMS STUDENTS ON "USE OF PROPERTIES OF FUNCTIONS IN SOLVING EQUATIONS AND INEQUALITIES"
Sadikova L.K.
Integration of knowledge while mathematical courses studying by prospective teachers of Mathematics
Evelina L.N.
Interdisciplinary integration as a means of university students’ financial literacy improvement
Tokareva J.S., Kononenko N.V., Zarechnov N.Y., Tonkikh G.D.
BACKGROUND OF THE COMMON APPROACH TO THE TEACHING METHODS SOLUTIONS PROBLEMS PLANIMETRIC
Kulikova E.V.
Mathematical training of prospective chemical branch engineers as an important factor of their professional training
Ran N.A., Nikolaeva Z.V.
Digital educational technologies and resources in teaching geometry using the example of dynamic environment GeoGebra
Sukhodolova E.V.
COURSE WORK OF THE STUDENT OF PEDAGOGICAL INSTITUTE IN THE SYSTEM OF THE PROFESSIONAL TRAINING OF THE TEACHER OF MATHEMATICS
Evelina L.N.
Text tasks in mathematics as a means of financial literacy improvement in primary school
Pakhomova T.S.
1 - 18 of 18 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».