Features of the development of project activity skills among students in the educational environment of the university
- 作者: Grigorieva E.I.1, Efremenko A.P.1, Gabdiyev M.2
-
隶属关系:
- Russian State Social University
- Khalel Dosmukhamedov Atyrau State University
- 期: 卷 25, 编号 188 (2020)
- 页面: 114-122
- 栏目: THEORY AND METHODS OF SOCIAL AND CULTURAL ACTIVITY ORGANIZATION
- URL: https://ogarev-online.ru/1810-0201/article/view/298871
- DOI: https://doi.org/10.20310/1810-0201-2020-25-188-114-122
- ID: 298871
如何引用文章
全文:
详细
We reveal the features of the development of project activity skills among students in the educational environment of the university. It is substantiated that the project activity, which is used in the teaching process of students, contributes to the development of knowledge, skills, it is able to form the competencies they need, to become a versatile personality. It is proved that in the educational environment, willingness to learn new knowledge, skills, focus on results, hard work is being developed, creative thinking is developing, and most importantly, high skill and qualification are acquired. It is concluded that the design process is a kind of transition of the student from one state to another, step-by-step conditions that allow you to achieve great educational, practical results in a shorter period of time. The design process is the most effective and comfortable for students, since this process focuses on the individuality of each person, which, in the process of joint, teamwork, undergoes changes in the student himself, by taking a certain role in the design process. It is proved that the creation in the educational environment of the most favorable conditions for the development of students’ skills leads to the successful and effective formation of a holistic, informed personality, which, in turn, is the driving force for the development of society as a whole. The skills that a graduate possesses determine the level of development of the educational environment.
作者简介
E. Grigorieva
Russian State Social University
Email: grigorev_tmb@list.ru
ORCID iD: 0000-0002-2034-6602
Elena I. Grigorieva, Doctor of Cultural Studies, Professor of Art and Artwork Department.
俄罗斯联邦, 4-1 Vilgelm Pik St., Moscow 129226, Russian FederationA. Efremenko
Russian State Social University
Email: Folkduet@mail.ru
ORCID iD: 0000-0002-2215-7688
Aleksey P. Efremenko, Associate Professor, Associate Professor of Art and Artwork Department.
俄罗斯联邦, 4-1 Vilgelm Pik St., Moscow 129226, Russian FederationM. Gabdiyev
Khalel Dosmukhamedov Atyrau State University
编辑信件的主要联系方式.
Email: gabdieva_assel@mail.ru
ORCID iD: 0000-0002-6731-6670
Mukhaddas Gabdiyev, Senior Lecturer of Music and Arts Department.
哈萨克斯坦, 1 Studencheskiy Ave., Atyrau 060001, Republic of Kazakhstan参考
- Оленина Г.В. Педагогика социально-культурного проектирования и продвижения гражданских инициатив молодежи: автореф. дис. … д-ра пед. наук. Барнаул, 2011. 47 с.
- Силакова Л.В. Профессиональные компетенции и способы их формирования в вузе // Научный журнал НИУ ИТМО. Серия «Экономика и экологический менеджмент». 2014. № 2. Статья 21.
- Захарова И.Н. Деятельность и основные виды деятельности личности // Молодой ученый. 2019. № 28 (266). С. 229-231.
- Никитина И.В. Проектная деятельность как средство организации образовательной среды: автореф. дис. … канд. пед. наук. М., 2007. 23 с.
- Кудинова О.С., Скульмовская Л.Г. Проектная деятельность в вузе как основа инноваций // Современные проблемы науки и образования. 2018. № 4. С. 104.
- Кузнецова Т.В. Развитие ключевых компетенций учащихся через применение технологии проектного обучения // Реализация компетентностного подхода в образовательной практике педагогических учебных заведений: сб. ст. / под науч. ред. С.И. Поздеевой. Томск: Изд-во ТГПУ, 2007. С. 100-107.
- Янченко И.В. Педагогическая ценность проектной деятельности в формировании карьерной компетентности будущих выпускников вуза // Молодой ученый. 2013. № 2 (49). С. 422-424.
- Григорьева Е.И. Педагогический потенциал социально-культурного проектирования в творческой самореализации студенческой молодежи // Подготовка кадров социально-культурной сферы: традиции и стратегии развития: сб. материалов Междунар. науч.-практ. конференции. СПб., 2019. С. 148-152.
- Артюхина А.И. Образовательная среда высшего учебного заведения как педагогический феномен: на материале проектирования образовательной среды медицинского университета: автореф. дис. ... д-ра пед. наук. Волгоград, 2007. 40 с.
- Бурдуковская Е.А. Социокультурная среда вуза как педагогический фактор становления личности студента // Организация ценностно-ориентационной деятельности студентов в образовательном пространстве вуза: материалы Межвузов. науч.-практ. конф. Благовещенск: Изд-во БГПУ, 2003. С. 159-162.
补充文件
