PEER REVIEW IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE WRITING
- Authors: Merzlyakov K.A.1
-
Affiliations:
- Tambov State University named after G.R. Derzhavin
- Issue: Vol 21, No 3-4 (2016)
- Pages: 38-48
- Section: Articles
- URL: https://ogarev-online.ru/1810-0201/article/view/300786
- DOI: https://doi.org/10.20310/1810-0201-2016-21-3/4(155/156)-38-48
- ID: 300786
Cite item
Full Text
Abstract
Keywords
About the authors
Kirill Andreevich Merzlyakov
Tambov State University named after G.R. Derzhavin
Email: ronnie08@yandex.ru
References
- Бим И.Л. Теория и практика обучения немецкому языку в средней школе. М., 1988.
- Методика обучения иностранным языкам: традиции и современность / под ред. А.А. Миролюбова. М., 2010.
- Мильруд Р.П. Методика обучения английскому языку. М., 2005.
- Соловова Е.Н. Методика обучения английскому языку: базовый курс лекций. М., 2002.
- Шатилов С.Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. М., 1986.
- Выготский Л.С. Собрание сочинений: в 6 т. М., 1983. Т. 3.
- Полат Е.С. Обучение в сотрудничестве // Иностранные языки в школе. 2000. № 1.
- Hedgecock J.S., Lefkowitz N. Collaborative oral / aural revision in foreign language writing instruction // Journal of Second Language Writing. 1992. № 1 (3). P. 255-276.
- Rollinson P. Thinking about Peer Review. Oxford, 2004.
- Caulik N. Using peer feedback in the writing class // ELT Journal. 1994. № 59 (1). P. 23-30.
- Berg Z. Facilitating computer conferencing. Recommendation from the field // Educational Technology. 1999. № 35 (1). P. 22-30.
- Harmer J. How to teaching writing. Essex: Pearson Education, 2004.
- Al-Jamal D. The importance of peer response in enhancing ninth grader’s writing skills // Journal of Educational and Psychological Sciences. 2009. № 1 (1). P. 13-40.
- Nelson G., Murphy J. Peer response groups: Do L2 writers use peer comments in revising their drafts? // TESOL Quarterly. 1993. № 27 (1). P. 135-142.
- Guamgwei H. Using peer review with Chinese ESL student writers // Language Teaching Research. 2005. № 9 (3). P. 321-342.
- Srichanyachon N. An investigation of university EFL students’ attitudes towards teacher and peer review feedback // Educational Research and Review. 2012. № 7 (26). P. 558-562.
- Ferris D., Hedgecock J. Teaching ESL composition: Purpose, process, and practice. Mahwah, 2005.
- Сафонова В.В., Сысоев П.В. Элективный курс по культуроведению США в системе профильного обучения английскому языку // Иностранные языки в школе. 2005. № 2. С. 7-16.
- Сысоев П.В., Евстигнеев М.Н. Методика обучения иностранному языку с использованием новых информационно-коммуникационных интернет-технологий. Москва; Ростов на Дону, 2010.
- Сысоев П.В. Информационные и коммуникационные технологии в лингвистическом образовании. М., 2013.
- Сысоев П.В. Современные информационные и коммуникационные технологии: дидактические свойства и функции // Язык и культура. 2012. № 1. С. 120-133.
- Сысоев П.В. Блог-технология в обучении иностранному языку // Язык и культура. 2012. № 4 (20). С. 115-127.
- Сысоев П.В., Евстигнеев М.Н. Технологии Веб 2.0: Социальный сервис блогов в обучении иностранному языку // Иностранные языки в школе. 2009. № 4. С. 12-18.
- Павельева Т.Ю. Развитие умений письменной речи студентов средствами учебного интернет-блога (английский язык, языковой вуз): автореф. дис. … канд. пед. наук. Тамбов, 2010.
- Ильина Е.А. Методика развития умений письменной речи учащихся на основе интернет-технологий (английский язык, средняя школа): автореф. дис.. канд. пед. наук. М., 2014.
- Dippold D. Peer feedback through blogs: Student and teacher perceptions in an advanced German class // RECALL: The Journal of EUROCALL. 2009. № 21 (1). P. 18-36.
- Hyland F. ESL writers and feedback: Giving more autonomy to students // Language Teaching Research. 2000. № 4 (1). P. 33-54.
- Reuse-Durham N. Peer evaluation as an active learning technique // Journal of Instructional Psychology. 2005. № 32 (4). P. 328-345.
- Li L., Liu X., Steckelberg A. Assessor or assessee: How student learning improves by giving and receiving peer feedback // British Journal of Educational Technology. 2010. № 41 (3). P. 525-536.
- Сысоев П.В., Евстигнеев М.Н. Учебные интернет-ресурсы в системе языковой подготовки учащихся // Иностранные языки в школе. 2008. № 8. С. 12-15.
- Bransford J., Brown A., Cocking R. How people learn: Brain, mind, experience, and school. Washington, 2000.
- Horowitz M. What professors actually require: Academic tasks for the ESL classroom // TESOL Quarterly. 1986. № 20 (3). P. 445-462.
- Amores M. A new perspective on peer editing // Foreign Language Annals. 1997. № 30 (4). P. 513-523.
- Johnson R. Learning together and alone: Cooperative, competitive, and individual learning. Boston, 1999.
- Davies P. Peer assessment: Judging the quality of students’ work by comments rather than marks // Innovations in Education and Teaching International. 2006. № 43 (1). P. 69-82.
- Mendonca C., Johnson K. Peer review negotiations: Revision activities in EST writing instruction // TESOL Quarterly. 1994. № 28. P. 745-769.
- Nelson G., Murphy J. Writing groups and the less proficient ESL student // TESOL Journal. 1992. № 2. P. 23-25.
- Nilson L. Improving students peer feedback // College Teaching. 2003. № 51 (1). P. 34-51.
Supplementary files
