Psychological and pedagogical conditions of formation of students’ grammatical skills of the speech on the basis of foreign-language Internet projects implementation
- Authors: Yuzbasheva E.G.1
-
Affiliations:
- Moscow Pedagogical State University
- Issue: Vol 24, No 182 (2019)
- Pages: 32-42
- Section: THEORY AND METHODS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING
- URL: https://ogarev-online.ru/1810-0201/article/view/300534
- DOI: https://doi.org/10.20310/1810-0201-2019-24-182-32-42
- ID: 300534
Cite item
Full Text
Abstract
References
- Немов Р.С. Психология: словарь-справочник: в 2 ч. М.: Изд-во «ВЛАДОС-ПРЕСС», 2003. Ч. 2. 352 с.
- Полонский В.М. Словарь по образованию и педагогике. М.: Высш. шк., 2004. 512 с.
- Еловская С.В., Алексеева Е.Ю. Психолого-педагогические условия обучения школьников иностранному языку посредством информационно-коммуникационных технологий // Педагогика. Вопросы теории и практики. 2016. № 2 (2). С. 12-14.
- Матяш Н.В. Инновационные педагогические технологии. Проектное обучение. М.: Изд. центр «Академия», 2014. 160 с.
- Лазарев В.С. Проектная деятельность в школе: неиспользуемые возможности // Вопросы образования. 2015. № 3. С. 292-307.
- Goudas M., Biddle S., Fox K. Perceived locus of causality, goal orientations, and perceived competence in school physical education classes // British Journal of Educational Psychology. 2011. № 64 (3). P. 453-463.
- Baum J.R., Locke E.A. The relation of entrepreneurial trait, skill and motivation to subsequent growth // Journal of Applied Psychology. 2004. № 89 (4). P. 587-598.
- Mylläri J., Kynäslahti H., Vesterinen O., Vahtivuori-Hänninen S., Lipponen L., Tella S. The students’ pedagogical thinking and the use of ICTs in teaching // Scandinavian Journal of Educational Research. 2011. № 55 (5). P. 537-550.
- Подласый И.П. Педагогика: 100 вопросов – 100 ответов. М.: ВЛАДОС-пресс, 2004. 365 с.
- Gottfried A.E. Academic intrinsic motivation in young elementary school children // Journal of Educational Psychology. 1990. № 82 (3). P. 525-538.
- Turner J.C. The influence of classroom contexts on young children’s motivation for literacy // Reading Research Quarterly. 1995. № 30 (3). P. 410-441.
- Deci E.L., Koestner R., Ryan R.M. A meta-analytic review of experiments examining the effects of extrinsic rewards on intrinsic motivation // Psychological Bulletin. 1999. № 125 (6). P. 627-668.
- Richard M. Ryan, Edward L. Deci. Intrinsic and extrinsic motivations: classic definitions and new directions // Contemporary Educational Psychology. 2000. P. 54-67.
- Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. СПб.: Питер, 2000. 512 с.
- Педагогика / под ред. П.И. Пидкасистого. М.: Пед. общество России, 1998. 640 с.
- Daller M.H., Phelan D. Predicting international student study success // Applied Linguistics Review. 2013. № 4 (1). P. 173-193.
- Шадриков В.Д. Личностные качества педагога как составляющие профессиональной компетентности // Вестник Ярославского государственного университета им. П.Г. Демидова. Серия: Психология. 2006. № 1. С. 15-21.
- Watson M.D. Pedagogy before technology: Re-thinking the relationship between ICT and Teaching // Education and Information Technologies. 2001. № 6 (4). P. 252-266.
- Casal R.C. ICT for education and development // Info. 2007. № 9 (4). P. 3-9.
- Ajjan H., Hartshorne R. Investigating faculty to adopt Web 2.0.0 technologies: Theory and empirical tests // Internet and Higher Education. 2008. № 11. P. 71-80.
- Rogers E.M. Diffusion of Innovations. 5th ed. N. Y.: Free Press, 2003. 551 p.
- Панина Т.С., Дочкин С.А., Клецов Ю.В. Уровни информационно-коммуникационной компетентности педагогических работников. URL: www.krirpo.ru (дата обращения: 02.07.2019).
- Kirschner P., Woperies I.G. Pedagogic benchmarks for information and communication technology in teacher education // Technology, Pedagogy and Education. 2003. № 12 (1). P. 127-149.
- Mills K.A. A review of the “Digital Turn” in new literacy studies // Review of Educational Research. 2010. № 80. P. 246-271.
- Сысоев П.В., Евстигнеев М.Н. Компетентность преподавателя иностранного языка в области использования информационных и коммуникационных технологий // Язык и культура. 2014. № 1. С. 160-167.
- Гальскова Н.Д., Василевич А.П., Коряковцева Н.Ф., Акимова Н.В. Основы методики обучения иностранным языкам. М.: КНОРУС, 2017. 390 с.
- Skinner B.F. The Technology of Teaching. N. Y.: Appleton-Century-Crofts, 1968. 271 p.
- Монахов В.М., Тихомиров С.А. Эволюция методической системы электронного обучения // Ярославский педагогический вестник. 2018. № 6. С. 76-88. doi: 10.24411/1813-145X-2018-10230
- Joyce B.R., Weil M., Calhoun E. Models of Teaching. Pearson Education, 2014. 560 p.
Supplementary files
