From the history of pre-school children philological education: on the material of the famous book “From Two to Five”
- Authors: PERVOVA G.M.1
-
Affiliations:
- Tambov State University named after G.R. Derzhavin
- Issue: Vol 24, No 178 (2019)
- Pages: 20-26
- Section: Articles
- URL: https://ogarev-online.ru/1810-0201/article/view/297637
- DOI: https://doi.org/10.20310/1810-0201-2019-24-178-20-26
- ID: 297637
Cite item
Full Text
Abstract
About the authors
Galina Mikhaylovna PERVOVA
Tambov State University named after G.R. Derzhavin
Email: gmp47@yandex.ru
Doctor of Pedagogy, Professor, Professor of Theory and Methods of Pre-School and Elementary Education Department 33 Internatsionalnaya St., Tambov 392000, Russian Federation
References
- Чуковский К.И. От двух до пяти. М.: Сов. писатель, 1960. 376 с.
- Макаренко А.С. Собрание сочинений: в 4 т. Т. 4. Книга для родителей. М.: Изд-во «Правда», 1987. С. 221-264.
- Гриценко З.А. Ты детям сказку расскажи… М.: Линка-Пресс, 2003. 176 с.
- Пиаже Ж. Речь и мышление ребенка. М., 1932.
- Ушинский К.Д. Родное слово: книга для детей и родителей / сост., предисл., примеч., словарь, подготовка текста Н.Г. Ермолиной. Новосибирск: «Мангазея», «Детская литература» Сибирское отделение, 1997. 456 с.
- Гвоздев А.Н. Формирование у ребенка грамматического строя русского языка: в 2 ч. Ч. 1-2. М., 1949.
- Люблинская А.А. Роль речи в развитии зрительного восприятия у детей // Вопросы детской и общей психологии: сб. ст. М., 1954.
- Арзамасцева И.Н., Николаева С.А. Детская литература. М.: Изд. центр «Академия», 2002.
- Первова Г.М. Технология художественно-речевого сопровождения дошкольников в течение дня // Практика управления ДОУ. 2014. № 5. С. 32-45.
Supplementary files
