Polymodality as Instrument of Effective Digital Education
- Authors: Zhuravleva A.M.1, Salkova M.A.1
-
Affiliations:
- Moscow State Linguistic University
- Issue: No 3 (844) (2022)
- Pages: 41-45
- Section: Pedagogical Studies
- URL: https://ogarev-online.ru/2500-3488/article/view/358527
- ID: 358527
Cite item
Full Text
Abstract
The article deals with polymodality as a lecturer’s strategy of effective management of academic and scientific processes subjected to digitalization. Based on TED conferences, the research discovers clusterings of polymodal verbal, visual and kinesthetic means correlating with focusing, cohesion and coherence. The article further suggests a number of models introducing polymodality in customized public speech. The findings of the research address a modern audience who prefer visual information channel.
About the authors
Anna Mikhailovna Zhuravleva
Moscow State Linguistic University
Author for correspondence.
Email: annazhuravleva19@gmail.com
Teacher of English at Preuniversity
Russian FederationMarina Alekseevna Salkova
Moscow State Linguistic University
Email: smartletters@mail.ru
PhD (Linguistics), Associate Professor, Head of the Department of English Grammar and History of the English Language
Russian FederationReferences
- Басаргин А. А. Цифровизация высшего образования на основе он-лайн технологий // Актуальные вопросы образования. 2021. Вып. 2. С. 59–63.
- Таланина А. А. Онлайн-лекция как жанр интернет-дискурса // Мир русского слова. 2018. Вып. 2. С. 17–22.
- Кибрик А. А. Модус, жанр и другие параметры классификации дискурсов // Вопросы языкознания. 2009. Вып. 2. С. 3–21.
- Салькова М. А. Мачина О. А. Современные тенденции в кодировании смыслов в письменных традиционных и медийных видах дискурса // Вестник Московского государственного лингвистического университета. 2012. Вып. 660. С. 45–60.
- Kress G. Literacy in the New Media Age. London and New York: Routlege, 2003.
- Маклаков А. Г. Общая психология. СПб.: Питер, 2001.
- Бархударов Л. С. Структура простого предложения современного английского языка. М.: Высшая школа, 1966
Supplementary files

