The role of toponymy in the formation of tourist image of the Finno-Ugric regions of Russia
- Autores: Karyakina I.A., Saraykina S.V.
- Edição: Volume 2, Nº 18 (2014)
- Seção: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 06.05.2025
- ##submission.dateAccepted##: 06.05.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/290650
- ID: 290650
Citar
Texto integral
Resumo
The article considers the role of toponymy in the formation of tourist image of a territory. Particularly, the authors study the toponymy of Finno-Ugric regions of Russia. The analysis reveals the role of toponymic, natural and cultural-historical factors in the formation of tourist attractiveness of a place.
Sobre autores
I. Karyakina
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
S. Saraykina
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
Bibliografia
- Замятин Д. Н. Гуманитарная география: пространство и язык географических образов. – СПб: Алетейя, 2003. – 331 с.
- Жулина М. А. Туризм в странах зарубежного финно-угорского пространства: сравнительный анализ / М. А. Жулина, П. Н. Лосев // Финно-угорский мир: международный научный журнал. – №1 (14). – 2013. – С. 115–119.
- Логинова Н. Н. Финно-угорские республики Волго-Уральского региона России: географические аспекты развития / Н. Н. Логинова, С. В. Сарайкина, Л. В. Сотова. – Саранск: ООО 13 РУС. – 88 с.
- Мирзеханова Д. Г. Значение топонимов в формировании туристического продукта // Материалы VI-й Международной студенческой научно-практической конференции «Студенческий научный поиск – науке и образованию XXI века», 25 апреля 2014 г. – Т. 1. – Рязань: СТИ, 2014. – С. 213–218.
Arquivos suplementares
