Paris street signs and singnboards as language and culture learning tool at high School
- Autores: Anikina K.P., Torgovkina T.A.
- Edição: Volume 3, Nº 14 (2015)
- Seção: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 18.04.2025
- ##submission.dateAccepted##: 18.04.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/288278
- ID: 288278
Citar
Texto integral
Resumo
The article considers the methodological aspects of French language and culture acquisition at high school by using culture reference texts. The authors demonstrate the educational potential of street signs and signboards at French classes.
Sobre autores
K. Anikina
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
T. Torgovkina
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
Bibliografia
- Томахин Г. Д. Лингвострановедение: что это такое? // Иностранные языки в школе. – 1996. – № 6. – С. 22–27.
- Ельчанинова О. А. Тексты англоязычной рекламы как средство обучения чтению на иностранном языке в рамках социокультурного подхода // Вестник Амурского государственного университета. Сер. Гуманитарные науки. – 2010. – Вып. 50. – С. 171–175.
- Словарь наружной рекламы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://studio-14.ru/slovar_naruzhnoy_reklamy.
- Дорожные знаки. Информация о дорожных знаках [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.gazu.ru/znaki/?page=6.
- [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://users.livejournal.com/moonlight/139176.html
- [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.forum-auto.com/automobile-pratique/securite/sujet387120-7315.htm
Arquivos suplementares
