Neutralization of dysfunctional family influence on the child: psychology and education issues
- Autores: Moskaleva I.N., Kirdyashova E.V.
- Edição: Volume 3, Nº 14 (2015)
- Seção: Articles
- ##submission.dateSubmitted##: 18.04.2025
- ##submission.dateAccepted##: 18.04.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/288284
- ID: 288284
Citar
Texto integral
Resumo
The article considers the dysfunctional family as a factor of child’s behavior deformation. The authors give a social and pedagogical description of a dysfunctional family as well as a characteristic of a disadvantaged child. The study focuses on the ways of neutralization of family negative influence at school.
Palavras-chave
Sobre autores
I. Moskaleva
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
E. Kirdyashova
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
Bibliografia
- Азаров Ю. П. Семейная педагогика: педагогика любви и свободы. – М.: Просвещение, 2003. – 608 с.
- Алексеева Л. С. Зависимость отклоняющегося поведения несовершеннолетних от типа неблагополучной семьи. – М.: Социс, 2000. – 352 с.
- Буянов М. И. Ребенок из неблагополучной семьи. – М.: Просвещение, 2008. – 332 с.
- Губанихина Е. В. Педагогические условия нейтрализации влияния неблагополучной семьи на ребенка старшего дошкольного возраста: дис. …канд. пед. наук. – Саранск, 2004. – 225 с.
- акрепин А. В. Современные формы помощи семье, воспитывающей ребенка с отклонениями в развитии // Дефектология. – 2009. – № 7. – С. 19–23.
- Шульга Т. И. Работа с неблагополучной семьей: учеб. пособие. – М.: Дрофа, 2005. – 76 с.
Arquivos suplementares
