Communicative tactics of creating the media image of Siberia in local radio text
- Authors: Sabaeva Y.S.
- Issue: Vol 5, No 4 (2017)
- Section: Articles
- Submitted: 25.03.2025
- Accepted: 25.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/284946
- ID: 284946
Cite item
Full Text
Abstract
The article considers the media image of Siberia on the local radio. The study is based on the programme "The Legends of Siberia" on the radio station "Radio Siberia". The author studies the communicative tactics and the communicative turns used to create the media image of Siberia and analyzes the language units used in the communicative tactics in question.
About the authors
Y. S. Sabaeva
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Белоусова Ю. В. Медийный образ как средство коммуникации // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. – Тамбов: Грамота, 2012. – № 12 (26): в 3-х ч. – Ч. I. – C. 27–31.
- Богдан Е. Н. Медиаобраз России как понятие теории журналистики // Вестник Моск. ун- та. Сер. 10: Журналистика. – 2007. – № 4. – С. 122–127.
- Галинская Т. Н. Понятие медиаобраза и проблема его реконструкции в современной лингвистике // Вестник Оренбургского государственного университета. – 2013. – № 11(160). – C. 91–94.
- Иссерс О. С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи. – М., 2003. – 288 с.
- Нестерова Н. Г., Фащанова С. В. Региональный радиодискурс как специфическое коммуникативное пространство // Мир науки, культуры, образования. – Горно-Алтайск, 2016. – Том 61, № 6. – С. 418–420.
- Хочунская Л. В. Феномен медиаобраза: социально-психологический аспект // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Литературоведение, журналистика. – 2013. – № 2. – С. 91–95.
Supplementary files






