Psychological impact on the conversation partner in the talk shows of Channel One "Vecherni Urgant" and "Pust govoryat"
- Authors: Kuzmina M.A., Yufkina S.B.
- Issue: Vol 5, No 6 (2017)
- Section: Статьи
- Submitted: 14.03.2025
- Accepted: 14.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/283503
- ID: 283503
Cite item
Full Text
Abstract
The article deals with the psychological methods of influencing the conversation partner by the TV host in the two talk shows of Channel One: "Vecherni Urgant" and "Pust govoryat". The authors conclude that the communicative means used by the TV hosts depend on the format of the talk shows and determine the level of impact on the conversation partner.
Keywords
About the authors
M. A. Kuzmina
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
S. B. Yufkina
Email: ogarevonline@yandex.ru
References
- Зверева Н. В. Школа регионального тележурналиста. – М.: Аспект Пресс, 2004. – 234 с.
- Лукина М. М. Технология интервью. – М.: Аспект Пресс, 2003. – 191 с.
- Пронин Е. И. Психологические проблемы современной журналистики // Проблемы медиапсихологии. – М.: РИП-холдинг, 2002. – С. 5–18.
- Свитич Л. Г. Феномен журнализма. – М.: Факультет журналистики МГУ, 2000. – 108 с.
- Шестерина А. М. Психология журналистики. – Воронеж: Изд-во Воронеж. гос. ун- та, 2010. – 369 с.
Supplementary files
