The role of educational situation centres in developing professional skills among students
- Authors: Agafonova O.V., Tsatskina E.P.
- Issue: Vol 5, No 9 (2017)
- Section: Статьи
- Submitted: 27.02.2025
- Accepted: 27.02.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/281725
- ID: 281725
Cite item
Full Text
Abstract
The article considers some issues regarding the development of professional skills and competences among students of social and political sciences at Moscow State Linguistic University. Special attention is paid to the description of training sessions at the University educational situation centres. These sessions are aimed at mastering the techniques of sociological, political and psychological analysis and developing skills of situational problem solving.
About the authors
O. V. Agafonova
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
E. P. Tsatskina
Email: ogarevonline@yandex.ru
References
- Половнев А. В. Использование возможностей учебно-ситуационного центра при подготовке специалистов-социологов // Учебно-ситуационные центры в вузах: опыт инновационного использования, проблемы, перспективы: тезисы научно-практической конференции, 25-26 сентября 2008 г. – М.: Московский государственный лингвистический университет, 2008. – С. 55–61.
- Ильин Н. И., Демидов Н. Н., Новикова Е. В. Ситуационные центры. Опыт, состояние, тенденции развития. – М.: МедиаПресс, 2011. – 336 с.
- Приказ Министерства образования и науки РФ от 07.08.2014 г. № 939 «Об утверждении федерального государственного стандарта высшего образования по направлению подготовки 41.03.04 Политология (уровень бакалавриата)» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://минобрнауки.рф/документы/7538
- Приказ Министерства образования и науки РФ 12.11.2015 г. № 1328 «Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования по направлению подготовки 39.03.01 Социология (уровень бакалавриата)» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://минобрнауки.рф/документы/7919
Supplementary files
