Features of Emotional Intelligence of University Students of Education
- Authors: Alaeva M.V., Zhidkova N.S.
- Issue: Vol 4, No 21 (2016)
- Section: Статьи
- Submitted: 28.03.2025
- Accepted: 28.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/285342
- ID: 285342
Cite item
Full Text
Abstract
In connection with the increase of social expectations of educational institutions the problem of emotional intelligence of students has become of particular interest to researchers, educators and psychologists. The article gives some definitions of emotional intelligence and its structure. The results of an emotional intelligence survey of university students of education are included.
About the authors
M. V. Alaeva
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
N. S. Zhidkova
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Александрова Н. П. К вопросу о сущности понятия «эмоциональный интеллект» // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Психология и педагогика. – 2009. – № 1. –– С. 71–75.
- Антропов Л. К., Куликов В. Ю. Особенности эмоционального интеллекта у студентов с разным профессиональным образованием // Вестник психофизиологии. – 2015. – № 1. – С. 93–96.
- Гоулман Д. Эмоциональный интеллект / пер. с англ. А. П. Исаевой. – М.: ACT; Владимир: ВКТ, 2009. – 478.
- Демина Л. Д., Манянина Т. В. Эмоциональный интеллект как структурообразующий компонент психологической культуры личности // Известия Алтайского государственного университета. – 2010. – № 2. – С. 57–59.
- Социальный и эмоциональный интеллект: от процессов к изменениям / под. ред. Д. В. Люсина, Д. В. Ушакова. – М.: Ин-т психологии РАН, 2009. – 176 с.
Supplementary files
